MGKS 30 ÅR - JUBILEUM 2024

Mälarö GK Skytteholms (MGKS) golfbana invigdes lördagen den 23 juli 1994 vilket betyder att vi i år firar 30-årsjubileum. Under ovanstående länkar kan du söka dig vidare för att få information om:
AKTIVITETER Här presenteras årets jubileumsaktiviteter i kortform.
VÄGEN FRAMÅT är rubriken för intressant information och minnen från några av dem som under sin förtroendetid/anställning eller som ideellt arbetande medlem haft som målsättning att hela tiden utveckla klubben för att MGKS ska ha nöjda medlemmar och behålla sin höga ranking bland Stockholms golfklubbar och i övriga golf-Sverige.
MEDLEMMAR MINNS Här hittar du härliga golfminnen som hänt på vår bana, och i klubben, under 30 år. Medlemmar som vill dela med sig har skickat in text som vi alla får chansen att läsa och troligen väcker dessa många tankar om vad man själv upplevt på banan.
BILDGALLERI Ett härligt bildgalleri där klubbens historia presenteras med många bilder som är en del av klubbens historia.
HISTORIEN Samlad information om hur klubben och banan skapades. Det inleds med golfbanans ”födelse” med du kan också läsa om styrelsens arbete åren innan invigningen samt vår tidning Golfskyttens jubileumsnummer från 2004. Historien avslutas med klubbens ordförandeförteckning 1988-2024.
KOMMITTÈN En kort presentation och kontaktvägar till jubileumskommittén.