AKTIVITETER

AKTIVITER som kommer att ske under året är:

-  PÅ KLUBBENS HEMSIDA. Massor av intressant information som alla medlemmar kan ta del av genom att läsa under länk MGKS 30 ÅR 2024.

-  GOLFSKYTTEN. Aktuell jubileumsinformation som mejlas ut till alla medlemmar i början av varje månad till och med augusti. Se GOLFSKYTTEN längst ned.

-  INSAMLING till MEDLEMMAR MINNS och BILDGALLERI. Vi uppmanar våra medlemmar att dela med sig av trevliga personliga minnen från vår golfbana samt fina bilder till vårt bildgalleri. Har du ett bidrag? Kontakta då kjell.sjbeck@gmail.com.

-  UTSTÄLLNING. Första veckan i juli öppnar vi utställningen MGKS 30 ÅR. Utställningen visas naturligtvis i klubbhuset och vi kan utlova en trevlig blandning av bilder och information om klubben.

-  GOLFTÄVLINGAR. Två av golfveckans tävlingar är jubileumstävlingar där vi ser tillbaka på invigningsåret 1994.

PREMIÄREN ANNO 1994 2.0 spelas onsdag 17 juli. Samma datum för 30 år sedan spelades den första tävlingen på banan och nu inleder vi golfveckan med samma spelform, singeltävling poängbogey i två klasser. Mer om tävlingen och anmälan på MinGolf.

INVIGNINGEN ANNO 1994 2.0 = SCRAMBLE. Tävlingsformen vid invigningen den 23 juli 1994 var bästboll men nu anpassar vi oss till dagens förutsättningar. Vi använder kanonstart och spelar Florida scramble med lottade lag och max fem spelare i laget. Mer om tävlingen och anmälan på MinGolf. I startavgiften ingår att du också betalat för sommarbuffén som vi äter på JUBILEUMSFESTEN.

-    JUBILEUMSFEST. Vi planerar en JUBILEUMSFEST ANNO 1994 vilket innebär att den sker den 23 juli direkt efter vår scramble. Det blir en fest i samma anda och med samma upplägg som för 30 år sedan då klubben bjöd in till mingel, sommarbuffé och trivsel.