Bokningsregler

Ömsesidig respekt för golfklubbens personal, medlemmar, gäster och medspelare är något vi värdesätter högt på Mälarö Golfklubb.

Vi har tidsbokning under hela säsongen alla dagar mellan 06.00 – 21.00, om inget annat har angivits.
Samtliga spelare i bollen skall namnges med namn och golf-ID. No show debiteras med 300 kr per person på 18-hålsbanan & 150 kr per person på 9-hålsbanan.

Gäst

Som gäst ska du alltid betala greenfee före start, via Min Golf eller i vår reception.
Priset för aktuell greenfee hittar du vid incheckningen eller på hemsidan
Den som ertappas utan att ha betalat greenfee åläggs att betala dubbel greenfee och kommer dessutom att rapporteras till sin hemmaklubb.

Ankomstanmälan

Anmälan ska ske i receptionen senast 15 minuter före erhållen starttid för samtliga spelare i bollen.
Om detta ej görs förlorar spelaren rätt till sin starttid.
Mälarö GK äger rätten att vid hög belastning fylla upp bollar till 4- respektive 3-bollar samt att på helger para ihop två 2-bollar till en 4-boll.
Lediga starttider syns tydligt i min golf och på hemsidan.

Gruppbokningar

Grupper om minst 12 personer som vill boka tidigare än 21 dagar i förväg ska kontakta kansliet med förfrågan om bokning. Vi tar emot gruppbokningar i begränsat antal.

Övriga sällskap bokas inom ordinarie bokningsregler.

Mer information och formulär för ansökan hittar du på länken nedan.

Gruppbokning

Tidbokningsregler för medlemmar

Medlem med spelrätt alla dagar:

• Kan boka tre starttider, (max en per dag & bana), varav max en helgtid, där medlemmen själv ingår.
    Ny tid kan bokas först när en bokad starttid är utnyttjad d.v.s. efter avslutad runda.
  • Medlem har rätt att ta med tre (3) gäster till rabatterad greenfee vid spel alla dagar.

Medlem med kategori vardagsspel:

• Kan boka tre vardagstider, (max en per dag), där medlemmen själv ingår.
  • Medlem med spelkategori måndag-fredag har rätt att ta med tre (3) gäster till rabatterad greenfee vid spel helgfri vardag.

Medlem med kategori Greenfeemedlemskap:

• Gäster till dig som greenfeemedlem betalar ordinarie avgift.

Avbokningsregler

Vänligen avboka din starttid så snart du vet med dig att du inte kan spela.
Du avbokar din starttid via Min golf eller till vår reception under öppettider.
Det går inte att avboka via e-post.

Avbokning ska ske senast 4 timmar innan bokad starttid.

En spelare som uteblir och inte bokat av sin starttid (No show) debiteras med 300kr för 18 hål och 150kr för 9 hål.

Sen avbokning (mellan 4 och 1 timme) 100 kr. Gäller både medlemmar och gäster.

Avbokningsreglerna gäller både för gäster och för medlemmar.

Avgifterna som tas ut vid no show/sen avbokning går till juniorverksamheten på Mälarö GK Skytteholm och Troxhammar GK.

Avstängning

Medlem som uppenbart bryter mot andemeningen i boknings- & avbokningsreglerna kommer stängas av under 2 veckor vid första tillfället och under 4 veckor vid andra tillfället.