Senior Tävlingar

Mälarö Seniorer har ett flertal tävlingar att välja på. I samtliga tävlingar deltar både herrar och damer.

TISDAGSGOLFEN

Den största tävlingen för klubbens Seniorer. Vi är ett drygt 60 tal Seniorer som tävlar ett 20-tal tisdagar under hela säsongen. Från säsongstart till säsongsavslutningen. Tisdagsgolfen är inte bara en tävling utan en kombination av Tävling och Social samhörighet. Merparten av tisdagarna tävlar vi individuellt men det kan också dyka upp någon lagtävling. Höjdpunkterna är vår- och höstavslutningarna med prisutdelning och gemensam måltid.

MATCH CUPERNA

Det är en utslags Cup där 2 spelare möts och spelar matchspel. De som förlorar i första omgången går vidare till Utmanarcupen. De som vinner går vidare i cuperna tills det bara är en spelare kvar i respektive cup, vinnarna.

All detaljinformation om respektive tävling hittar du i dokumenten längst ned på sidan. Ladda ner och skriv ut.

Senior Lagtävlingar

Mälarö Seniorer deltar även i ett antal lagtävlingar under säsongen.

MÄLARPOKALEN

En årlig klubbtävling som spelas mot Seniorerna på Troxhammar GK. Tävlingen är en lagtävling med 2-mannalag med 4 damlag och 10 herrlag från respektive klubb. Spelformen är 4-boll (Bästboll). Lagledare för Mälarö GK Skytteholm är Kenneth Lundqvist.

Den 29 juni spelas Mälarpokalen på Troxhammar GK. Troxhammar GK vann tävlingen 2022 med 7-5 och behöll därmed vandringspokalen.

SERIESPELET

Det är en lagtävling inom SDGF (Stockholms Distriktets Golf Förbund) där klubbens lagledare tar ut sitt lag i sin åldersklasser. Vi deltar i 6 klasser; Cecilia Landelius D60, Kerstin Carlsson D70, Stefan Rydholm H60, Anders Lennerman H70, Kenneth Lundqvist H75, Per-Eric Lannhagen H80.

Mer information om respektive tävling genom länkarna nedan.