Senior aktiviteter

Senior Aktiviteter

Under säsongen arrangerar Senior-kommittén ett antal resor och några andra aktiviteter.

• Golfträning i grupp
  • Herrarnas Våresa
  • Damernas Vårresa
  • Damernas Höstresa
  • Herrarnas Höstresa
  • Resa-Över-Dagen
  • Frivilligkåren
GOLFTRÄNING I GRUPP

I början av säsongen ordnar vi ”kom igång kurser”. Vår pro erbjuder då seniorträningar i grupp med fokus på det som vi behöver hjälp med för att få en bra start på säsongen.

HERRARNAS UTLANDSRESA

Ett ”normalår” åker herrarna i april på golfresa med 4–5 övernattningar. Alla dagar är det slaggolf singeltävling. Hittills har resan gått till en golfanläggning utanför Prag i Tjeckien.

DAMRESA TILL ANNAN BANA

Se damkommitténs hemsida eftersom alla aktiviteter som enbart vänder sig till klubbens damer numer arrangeras av damkommittén.

RESOR ÖVER DAGEN

I maj/juni och augusti besöker vi någon annan bana i Stockholmsområdet. Vi spelar en dam-, en herr- och en lagtävling.

DAMERNAS HÖSTRESA

HERRARNAS HÖSTRESA

Med två övernattningar. Herrarna åker i början av september under tre dagar till någon trevlig bana/banor inom 25 mil från Stockholm. Boende på samma ställe båda dygnen. Singeltävling alla dagarna. Inbjudan kommer i april.