Tävlingar i juni

Publicerat: 2023-05-30 15:12 - Skrivet av Johan Tapper

Sommaren närmar sig med stormsteg och framöver väntar flera roliga tävlingar och aktiviteter. Vänta inte med din anmälan - hoppas vi ses!

Flaggan 6 juni
Vad passar bättre än en ”Flagg tävling” på Nationaldagen. En gammal tradition på klubben.

Vad är en flagg tävling? Enkelt, du får en flagga, 72 slag + ditt spelhandicap (det antal slag du får enligt banans slope tabell baserat på ditt exakta handicap). Alla dessa slag får du använda för att komma så långt som möjligt på banan. När du har förbrukat alla dina slag sätter du ner flaggan med ditt namn på vilket blir ditt resultat. Den som kommer längst i varje klass vinner.

Tre klasser, A, B och Dam.

Anmäl dig på Min Golf senast på lördag 3 juni 18.00.

Hjärtgolfen 11 juni
Hjärtgolfen 1.6 & 2.6 Miljonerklubben är en öppen lag-tävling för damer. Två damer bildar lag och tävlar mot övriga lag. Tävlingsform Greensome.

Hur gör man? På alla par 4 och 5 hål slår båda ut, slår ytterligare ett slag på spelpartnerns boll varefter man väljer en av bollarna och spelar vidare vartannat slag tills bollen är hålad. På par 3 hålen väljer man ett av lagets utslag och spelar vidare vartannat slag.

Anmäl ditt lag på Min Golf senast den 8 juni 18.00.

Juniträffen 25 juni
Klubben har under många år arrangerat tävlingar under midsommarhelgen. I år har vi lagt den på midsommardagen. Tävlingsform 4-boll eller Bästboll som den brukar kallas. Det är en lag-tävling med 2 spelare i varje lag. Man spelar individuellt hål för hål. Den i laget som gör bäst resultat på hålet räknas.
Tävlingen startar 14.00 på eftermiddagen så alla får sovmorgon.

Anmäl dig på Min Golf senast den 18 juni 18.00