Succén Troxhammar IndoorGolf!

Publicerat: 2023-02-22 11:14 - Skrivet av Johan Tapper

Intresset, engagemanget och responsen har sedan öppningen av Troxhammar IndoorGolf varit skyhögt och nu har vi passerat 5000 bokningar!

Troxhammar IndoorGolf invigdes i mitten av september 2022 och har sedan start mottagits med öppna armar och stort engagemang. Anläggningen består av 5 simulatorer utrustade med den senaste tekniken från TrackMan, en puttgreen på 200 kvm och en väl tilltagen loungeyta. Tack vare Troxhammar IndoorGolf har medlemmar & gäster nu möjlighet att spela golf, utomhus & inomhus, året om!

- För ca 5 år sedan startade tankarna om att bygga en ”golfhall” likt de större golfhallarna i Stockholm där man slår in i ett nät ca 30-50m framför sig. Kommunen var då positiv till den utvecklingen men efter lite kalkylerande samt dialog med medlemmar och grannar så riktades tankarna om till en något mindre byggnad och de nya moderna golfsimulatorerna, idén om Troxhammar IndoorGolf föddes! I november 2021 sattes spaden i marken, tack vare duktiga entreprenörer och engagerade medarbetare kunde invigningen ske ett knappt år senare. Hela bygget hamnade inom budgeterade ramar och utformningen som planerat, säger Jimmy Fröberg som är VD och var projektledare för byggnationen.

Jimmy fortsätter:

- Visionen med byggnaden var att skapa en samlingsplats för Troxhammar och Mälarös medlemmar året runt. Vanligtvis stängs i princip verksamheten helt ner under 5 månader, klubborna hamnar för de flesta i förrådet och golfsvingen blir kanske rostig. Resultatet av investeringen har vida överträffat våra förhoppningar. Vi hoppades på 50% beläggning men har fram tills nu haft ca 80% beläggning december-februari. Vi vill tacka alla er medlemmar som besökt oss, vi ser att ni är nöjda men berätta gärna för oss vad vi kan göra bättre. Till er som ännu inte besökt oss, varmt välkomna! Det är både kul och lärorikt att spela simulatorgolf.

Framgent kommer vi fortsätta med fler tävlingar och utbildningsaktiviteter i vår IndoorGolf. Lokalen kommer vara öppen året runt så det går utmärkt att spela inomhus när det är för mörkt, för blött, för kallt eller för varmt. Med andra ord, inga ursäkter för att inte spela golf varje dag.

Till sist, ett stort tack till alla aktieägare och medlemmar som trodde på den här idéen. Vi är ödmjuka för att vi fortfarande är precis i starten och kommer jobba hårt för att utveckla IndoorGolf till att bli ännu bättre.

Kommande aktiviteter
Utöver de vanliga bokningarna har och kommer det finnas ett flertal roliga aktiviteter att vara med på! Under mars erbjuds bland annat demodagar, tävlingar och lektioner från våra duktiga tränare. HÄR kan du alltid se kommande aktiviteter på Troxhammar IndoorGolf.

All information om Troxhammar IndoorGolf hittar du här

Synpunkter & feedback
Vi tar tacksamt emot synpunkter och feedback på det som är bra och det som kan bli ännu bättre.
Mejla oss gärna på indoor@troxhammargk.se