Rasmus är årets stipendiat!

Publicerat: 2023-10-19 12:46 - Skrivet av Johan Tapper

Rickard Nilssons minnesstipendium tilldelades Rasmus Tamker.

Rickard Nilsson var en mycket uppskattad tränare på Troxhammar GK som tyvärr gick bort 2021. Han hade en stor passion för juniorgolfen och dess utveckling, innan hans bortgång instiftade han ett stipendium som varje år tillfaller en eller flera juniorer på Troxhammar GK eller Mälarö GK Skytteholm. Syftet med stipendiet är att främja och utveckla juniorer på våra golfklubbar.

Årets stipendiat är Rasmus Tamker med Mälarö GK Skytteholm som hemmaklubb med motiveringen:

"Rasmus är medlem i Mälarö GK Skytteholm och har tränat och tävlat för klubben. Han bidrar till gemenskapen bland juniorerna, uppmuntrar till träning, och ser som ett av sina uppdrag att visa hur man uppträder på golfbanan och mot varandra.

Rasmus har höga mål med sin golf. Men har sätter också upp delmål, jobbar med den mentala träningen och har ett tydligt syfte med varje träning och tävling. Under säsong har Rasmus både tävlat på juniortävlingar och seniortävlingar, han har haft fina placeringar på flera tävlingar och han har också gjort sin första albatross. I höst har Rasmus börjat spela golf vid college i Washington state, USA."

En glad och tacksam Rasmus säger "Stipendiet som Mälarö och Troxhammar har är fantastiskt och något som alla juniorer kan sträva efter. Det betyder mycket för en junior som är i övergången mellan juniortävlingar och seniortävlingar att ta del av stipendiet. Detta är något som kommer gynna juniorverksamheten i framtiden."

Mer information om stipendiet och tidigare stipendiater hittar du här.