Funktionärsgolfen

Publicerat: 2022-10-04 12:16 - Skrivet av Johan Tapper

Det är alla ideella krafter som gör att vår klubb kan arrangera tävlingar, banvärdar på helgerna och en hel annat som sker. Varje år tackas tackas de av ordentligt med den spännande Funktionärsgolfen.

En krispig höstmorgon samlades ett gäng glada golfare som såg fram emot en kul golfrunda med samkväm efteråt. Alla som på något sätt arbetat ideellt under året, i kommittéer, som banvärdar, eller annat var inbjudna att delta i dagens poängbogeytävling på niohålsbanan, 19-27. Solen sken över hela sällskapet ända tills det var dags att avnjuta lunch på vår fina restaurang, då först kom höstregnet.

Christina Gezelius och Ylva Tamm Fluch hade tagit på sig arrangemanget och de var glada över engagemanget.

- De tävlande hade en hcp-spännvidd på 6,8 till 42, så det blev många intressanta samtal på banan om golf. Och det är ju det vackra med det här spelet, alla kan verkligen tävla mot varandra, när man använder en sådan tävlingsform.

Högst på prispallen kom Christina Gezelius med hela 23 poäng, och hon flankerades av Ann-Christine Sjöbeck och Ann-Christin Boman-Nordin som andra och tredjepristagare. Men tävlingsledarna hade också ordnat fina tröstpriser till alla.

En del av deltagarna har varit med i klubben från början och andra var nya. En del är djupt engagerade i klubben med många timmars arbete under året, andra har varit banvärd en gång undersäsongen, alla frivilliga insatser uppskattas! Även det gav upphov till intressanta diskussioner. Gedigen erfarenhet som blandades med nya idéer och nybörjarfrågor som ibland ställde gamla konventioner på ända.

En förhoppning alla delade var förstås att få se fler yngre i sällskapet, och då tittade alla på Christer Landelius, valberedningens ordförande.

- Nejnej, skrattade han, det här är ingen one man show, vi behöver alla uppmuntra våra vänner i olika åldrar att engagera sig i klubben.

Och visst har Christer rätt, ingen kan göra allt, men alla kan göra något!

Ylva Tamm Fluch & Christina Gezelius var arrangörer för årets funktionärsgolf

Information om dagens tävling före start

Christer Landelius & Håkan Nordin förbereder sig för det första utslaget