Damer utmanar damer!

Publicerat: 2022-09-21 10:55 - Skrivet av Johan Tapper

Den 15 september gick den gemensamma damtävlingen mellan Mälarö och Troxhammar av stapeln, där åtta lag kämpade i regnet om fina priser.

I år har damkommittén återupplivats på Mälarö GK Skytteholm, vilket gjorde det möjligt att de två klubbarna nu arrangerade en gemensam tävling, som spelades på Mälarö GK Skytteholms 18-hålsbana. Nästa år ser vi fram emot att tävla tillsammans på Troxhammars fina 18-hålsbana.

Det har sagts att det är svårt att få Mälarös damer intresserade av tävlingsspel, men av 30 deltagare, varav nästan hälften var från Mälarö.

”Ja, det var riktigt roligt att se”, säger Anki Nordin som är en av tävlingsarrangörerna. ”Men vi fick allt ringa runt och peppa lite. Men nu hoppas vi att några fler damer fått blodad tand och vill vara med igen!”

Annika Åkesson gjorde allt arbete tillsammans med Anki. Hon säger också att hon hoppas detta gett mersmak.

”Vi spelade poängbogey, vilket betyder att alla spelar på lika villkor, ditt handicap räknas in med andra ord. Vi hade ju en deltagare med hcp 42,4 och hon vann hela tävlingen, tillsammans med sina lagkamrater. Det var hennes första tävling dessutom.”

Tävlingarna är en fantastisk möjlighet att få lära känna nya ansikten, mingla lite med alla efteråt, vara lite fadder åt de som är nya och lära sig massor av de som är mer erfarna. Massor av win-win med andra ord.

Om du känner dig osäker på golfens alla olika tävlingsformer, så kan du läsa mer här. Det är alltså bara att ladda för nästa år, det kommer finnas tävlingar för alla nivåer och intressen! Och vill du vara med och påverka vilka tävlingar vi har på klubben, så är det bara att meddela Valberedningen att du vill vara med i Tävlingskommittén, de tar emot alla krafter med öppna armar, precis som Damkommittén gör!

Vinnare och tävlingar hör ju ihop, så även nu. Här är de som tog hem de fina priserna, grattis återigen till allihop.

1:a pris, ljuvliga dofter från Rituals;

Gunilla Hilding, TxGK

Agneta Palén Jacobsén, TxGK

Susanna Stensdotter, MGK

Danhua Fenn, MGK

2:a pris, god lunch på Mälarös fantastiska restaurang och fina bollar att slå ut med på nästa tävling;

Metha Palmqvist, MGK

Christina Haglund, MGK

Annika Åkesson, MGK

3:e pris, härliga blomster;

Eva-Lotta Berglund, TxGK

Marita Sundell, MGK

Anette Norman, MGK

Ingegerd Andersson, TxGK