Vintergolf

Publicerat: 2023-11-06 11:00 - Skrivet av Johan Tapper

Hos oss tar säsongen aldrig slut, 9-hålsbanan håller öppet för spel hela vintern!

Vintergolf på Mälarö GK Skytteholms 9-hålsbana är en riktig Stockholmsklassiker!

Med undantag för att banan håller stängt några dagar när den första kraftiga frosten kommer är banan öppen för spel med ordinarie greener hela vintern.

Tidsbokning sker alla dagar via Min Golf, vi använder oss inte av bollränna. Vid ett antal tees ligger mattor utplacerade, dessa ska användas vid utslag.

Greenfee per 9-hål
Vardagar 280 kr
Helgdagar 330 kr

Betala gärna din greenfee i samband med bokning på Min Golf, det går även bra att swisha till 123 271 12 65. Ange då starttid och ditt golf-id. Greenfee ska betalas innan rundan startar.

Juniorer upp till 21 år betalar halv ordinarie greenfee.
Gäst till medlemsrabatt gäller ej.
Spelar du 2 varv samma dag erhåller du 50% rabatt på ditt andra varv.

Vi genomför regelbundna greenfeekontroller på banan. Spelare som ej erlagt greenfee kommer att åläggas dubbel greenfee samt rapporteras till hemmaklubb för åtgärd.

Vintermedlemskap
Vårt populära vintermedlemskap har nu blivit ännu bättre! I vintermedlemskapet ingår fritt spel på 9-hålsbanan enligt våra bokningsregler men även medlemskap på Troxhammar Indoorgolf där du får 50% rabatt vid bokning av simulator. Vintermedlemskapet kostar 2995 kr och gäller för perioden 15/11-14/4. Kontakta kansliet vid intresse, kansli@malarogk.se

Värmestuga i kiosken
Denna vinter håller vi återigen klubbhuset helt stängt och välkomnar er istället till kiosken vid hål 10 som kommer att fungera som värmestuga. Där finns toalett och möjlighet att fylla på vatten. Kom ihåg att stänga dörrar till kiosken och toalett ordentligt när du lämnar. Eftersom klubbhuset är stängt finns inte möjlighet till hyra av vagn eller utskrivet scorekort. Tomma scorekort finns dock i värmestugan.

Vintertouren
För dig som är eller har varit medlem i Mälarö GK Skytteholm finns möjlighet att vara med på vintertouren som spelas på korthålsbanan! Mer information finner du på tourens egen hemsida som du hittar här >>

9-hålsbanan är öppen hela vintern!

Kiosken vid hål 10 är under vintern värmestuga då klubbhuset är stängt