Juniorträning

Målgrupp
Juniorer som tidigare deltagit på Golfäventyret eller har har spelat golf tidigare i åldern 10 - 15 år.

Aktivitet
Juniorträning arrangeras 1 och 2 gånger i veckan. Träningen fokuserar på bredden och omfattar alla golfens moment. Träning på anpassad bana förekommer också. Vi rekommenderar att varje deltagare tar med sig egen utrustning, men det finns självklart möjlighet att låna klubbor för den som inte har egna.

Träningsavgift
Juniorträning 1 dag i veckan kostar 1695 kr
Juniorträning 2 dagar i veckan kostar 2495 kr
Medlemskap i golfklubben är ett krav för deltagande. Saknar junior medlemskap sedan tidigare tillkommer medlemsavgift á 300 kr

Anmälan till träning sker via Sportadmin.
Vänligen läs igenom informationen på denna sida innan du anmäler dig.

Juniorträning 1 dag i veckan mix

Träning på onsdagar klockan 17:00-18:00 Totalt 12 tillfällen uppdelat på 2 terminer.

Träningsperioder
Termin 1: 10 maj - 14 juni
Termin 2: 16 augusti - 20 september

Vi kommer ha stort fokus på teknik och att ha skoj under träningspassen för att ge barnen en rolig och bra start i golfandet. Vi utgår ifrån boken/dokumenten för Golfäventyret samt egna övningar och utmaningar.

Vi kommer jobba med grunderna i golftekniken samt roliga spelövningar på våra träningsbanor. Träningsgruppen passar bra för de som precis börjat med golf eller kanske haft ett uppehåll och vill börja igen. Svingträning, närspelet och olika utmaningar kommer ingå i träningspassen.

För juniorträning i tjejgrupp klicka här.

Juniorträning 2 dagar i veckan mix

Träning på tisdagar 17:00-18:00 och söndagar 15:15-16:45 Totalt 24 tillfällen uppdelat på 2 terminer.

Träningsperioder
Termin 1: 10 maj - 14 juni